10 priežasčių atsisakyti cukraus

Daugelis mitybos ekspertų, medikų jau senokai kalba apie cukraus žalą mūsų organizmui, taigi kodėl vertėtų atsisakyti arba bent jau vengti šio pavojingo saldėsio?

1. Cukruje nėra jokių vitaminų ar mineralų – vien tik kalorijos, todėl daug cukraus vartojantys žmonės paprastai turi antsvorio.

2. Cukrus nesuteikia sotumo jausmo, atvirkščiai, sukelia tik dar didesnį alkio jausmą ir žadina apetitą. Tai nustatyta JAV atliktų mokslinių tyrimų metu.

3. Pavartojus daug cukraus turinčių produktų, nusilpsta imunitetas. Cukrus slopina pagrindinę organizmo ląstelių apsaugos funkciją – fagocitozę. Cukrus sutrikdo ir vitamino C įsisavinimą, tam tikra prasme organizme „konkuruodamas“ su juo.

4. Dauguma produktų, kuriuose yra ypač daug cukraus, pavyzdžiui, pyragaičiai, gaivieji gėrimai ir saldainiai, turi labai nedaug maistingųjų medžiagų. Žmonėms, kurie jaučia stiprų potraukį saldumynams ir nuolat jų nori, paprastai trūksta kitų svarbių maistinių medžiagų, vitaminų ir mineralų. Cukrus netgi gali sutrikdyti organizmo mineralų balansą, trukdyti organizmui įsisavinti kai kurias medžiagas.

5. Neperneštas, likęs kepenyse cukrus sukelia panašias ligas kaip ir nuolat vartojamas alkoholis. Be to, būtent kepenys perdirba cukrų, kuris vėliau virsta riebalais.

6. Tyrimais nustatyta, kad cukrus gali būti vienas pagrindinių veiksnių, sukeliančių diabetą. Mokslininkai cukraus vartojimą sieja ir su širdies, kraujagyslių ligomis, padidėjusio blogojo cholesterolio kraujyje kiekiu.

7. Cukrus sukelia priklausomybę: kai valgome cukraus turinčius produktus, išsiskiria dopaminas, suteikiantis malonumo jausmą. Atlikus tyrimus su žiurkėmis įrodyta, kad jos tapo priklausomos nuo cukraus. Tuo tarpu žmogui, vartojančiam daug cukraus, dar ir padidėja tikimybė susirgti depresija.

8. Pavojingas saldėsis ypač žalingas vaikams. Jis gali sukelti mieguistumą, nuovargio jausmą, neigiamai paveikti mokymosi rezultatus.

9. Cukrus gali pagreitinti senėjimo procesus: daug jo vartojant, greičiau atsiranda raukšlių ir žilų plaukų.

10. Cukrus gali būti daugelio vėžinių susirgimų, pavyzdžiui, krūties, kiaušidžių, prostatos, tiesiosios žarnos bei tulžies pūslės vėžio vienas sukėlėjų.

Taigi pats metas išmesti cukrų iš savo kasdienio raciono. Jei be saldumynų gyventi negalite, puikios alternatyvos tradiciniams saldainiams yra džiovinti vaisiai – ananasai, mangai ir bananai, kurių galite įsigyti mūsų el. parduotuvėlėje.

 

Kaip Jūs pakeičiate tradicinį baltą cukrų savo racione? Kviečiame palikti komentarą žemiau..

 

 

Čia pateikiama informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija.
Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius.

2 replies on “10 priežasčių atsisakyti cukraus

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *