Iš kur gauti vitaminų žiemą: šaldyos uogos, vaisiai ir daržovės

Vasara ir ankstyvas ruduo – pats tinkamiausias metas pasirūpinti atsargomis žiemai. Turbūt daugelis sutiks, kad efektyviausias vaisių, daržovių ir uogų saugojimo būdas – tai užšaldymas. Mes jau gausiai apsirūpinome atsargoms žiemai: užšaldėme braškių, mėlynių, šilauogių, sausmedžio uogų, įvairių žalumynų. Šiandiena pasidalinsime žiniomis, kurias esame sukaupę apie produktų šaldymą.

 

Pirmiausia – šaldiklis ir kita „amunicija“

Norint ekologiškai užaugintomis daržovėmis, vaisiais ir uogomis mėgautis visą žiemą iki pat kito šiltojo sezono, pravartu turėti kokybišką atskirą šaldiklį. O tada jau teks pasirūpinti kokybišku šaldiklio turiniu.

Kad šaldomieji produktai išliktų nepakitusios spalvos ir skonio, maistingi, šaldymui naudokite sandarias pakuotes, kurios nepraleidžia kvapų ir drėgmės, skysčių, nesuyra, neplyšta ar netrūkinėja, lengvai užsidaro.

 

Į ką atkreipti dėmesį šaldant uogas ir vaisius?

Šaldytuose vaisiuose, uogose, daržovėse ir žalumynuose vertingųjų vitaminų ir kitų medžiagų praktiškai yra tiek pat, kiek ir šviežiuose. Visgi yra vienas dalykas, į kurį verta atkreipti dėmesį: šaldant uogas, prarandama nemaža dalis vitamino C. Šis vitaminas prarandamas ir kai uogas laikome neužšaldytas, kai jos reaguoja su oru (oksiduojasi).

Kiek ilgai užšaldytus produktus patartina laikyti šaldiklyje, kad juos valgant, gauti kuo daugiau naudingųjų medžiagų? Viskas priklauso nuo to ką šaldote. Pavyzdžiui, šaldytus citrusinius vaisius ir sultis reikėtų suvartoti per 4-6 mėnesius, visus kitus – per 8-12 mėn. Išsamų gidą apie šaldytų produktų galiojimo laiką rasite čia (anglų kalba).

Uogas šaldyti geriausia yra iš karto jas nuskynus. Kad uogos užšaltų kuo greičiau (taip išsaugodamos maksimalų kiekį naudingųjų medžiagų), siūlome jas suberti į plastikinį indelį ir pastatyti į šaldiklį. Tik uogoms užšalus (maždaug po 4-5 valandų), sandariai uždenkite jas dangteliu. Šaldytosios uogos yra kur kas vertingesnės, negu iš kitų žemynų kelias paras gabenamos uogos, kurios per tą laiką, kol atvežamos į mūsų šalį, praranda didžiąją dalį maistingųjų medžiagų. Todėl žiemą lietuviams geresnė išeitis – pirkti šaldytas, vietines, o ne šviežias – atvežtas – uogas.

Prieš užšaldymą uogas geriausia perrinkti (kad vėliau netektų perrinkinėti užšalusių uogų ir nušalti pirštus), galima jas nuplauti po tekančiu vandeniu ar dušu ir palikti natūraliai apdžiūti. Mes uogas gauname iš patikimų ekologinių ūkių, dėl to leidžiame sau jų neplauti. Šaldyti jas galima keliais būdais:

  • šaldant sluoksniais ant padėklo, vėliau sudedant į maišelius;
  • uogas iš karto dedant į dėžutes;
  • uogas sutrinant;
  • pjaustant, pavyzdžiui, braškes galima pjaustyti ketvirčiais arba griežinėliais, o vėliau jais papuošti įvairius kokteilius.

 

Daržovių šaldymas

Šaldomos pačios įvairiausios daržovės, pradedant  morkomis, žirneliais, paprikomis, baigiant prieskoninėmis – petražolėmis, krapais, svogūnų laiškais.

Daržovės šaldomos porcijomis: tokiomis, kiek suvalgoma vienu kartu. Nerekomenduojama užšaldyti bulvių, nes pakinta jų konsistencija, jos tampa saldžios. Taip pat nešaldomi ridikėliai ir krienai. Nepasimesti ir per metus suvartoti gėrybes padės ant pakuotės užrašytas produkto pavadinimas ir užšaldymo data.

Iš šaldytų arba atitirpintų produktų galima gaminti šerbetus, kokteilius, salotas. Vasaros gardėsius galite valgyti ir vienus – kaip tik sugalvosite.

 

 

Čia pateikiama informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija.
Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius.

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *