Kaip pakeisti mitybą ir neprarasti draugų

rawjus_expert

Žaliavalgystė pirmiausia yra veganizmas.

Veganais tampama dėl įsitikinimų bei pasaulėjautos, dėl mitybos ypatumų. O nutinka, kad pasirinkimą lemia tiek vienas, tiek ir kitas minėtieji aspektai. Patirtis parodė, jog geriausių rezultatų sulaukia motyvuoti žmonės. Svarbiausia – žinoti, ko siekiame, tada visi „kaip“ tampa nebereikšmingi. Todėl pirmiausia suraskite motyvą ir išsikelkite tikslus. Nebijokite ir surašykite juos ant popieriaus lapo. Tai bus jūsų „žemėlapis“. Visi didieji keliautojai, išradėjai, kūrėjai juos turi. Tapkite didžiuoju atradėju pats sau, nes žaliavalgių pasaulis mažai ištyrinėtas ir daug kur jums teks pasikliauti tik savo pačių intuicija.

Tad ilgiau ir nebegaiškime, nes mūsų laukia nuostabūs pokyčiai, patirtys bei tikrieji išbandymai, kurie mus užgrūdins ir sustiprins.

Yra begalės būdų, kaip gyventi sveikiau. Mes pasirinkome mitybos pokyčius.

Pirmoji taisyklė – būkime sąmoningi ir leiskime sau klysti (nenorėjimas žinoti yra klaidingas, klaidžiojimas yra nesąmoningumas).

Antroji – nesiviešinkime, o ramiai darykime tai, ką esame suplanavę.

Trečioji – skaitykime naudingą ir su mūsų tikslais susijusią literatūrą.

Ketvirtoji – ieškokime bendraminčių.

Penktoji – kiekvieną dieną pradėkime prisimindami savo tikslus ir motyvą.

Šeštoji – iš vakaro pergalvokime ir pasiruoškime ateinančios dienos meniu.

Septintoji – visą dieną gurkšnokime kambario temperatūros vandenuką.

Aštuntoji – pavaikščiokime gryname ore dėvėdami lengvus, patogius drabužius.

Devintoji – nepraleiskime vandens procedūrų.

Dešimtoji – gerai išsimiegokime.

„Kaip tai susiję su mitybos keitimu?“, – paklausite jūs. O ir nieko naujo neparašiau, viskas ir taip žinoma. Žinoti, bet nedaryti – reiškia nežinoti. O nauja viskas taps, kai imsite visa tai daryti ir sulauksite pokyčių. Būtent jie ir bus jūsų didžiausia naujiena.
O dabar apie maistą.

Jei jūs visavalgis, pirmoji taisyklė – kiekvieno valgio metu pradėkite derinti produktus.

Antroji – dienos meniu padidinkite termiškai neapdorotų daržovių kiekį.

Trečioji – pirmoje dienos pusėje valgykite daugiau vaisių.

Ketvirtoji – stebėkite, kaip į pokyčius reaguoja jūsų organizmas.

Penktoji – apsišarvuokite kantrybe ir tikėkite. Jei darysite viską šimtu procentų, ilgai laukti neteks ir jūsų organizmas ims rodyti, kuris iš kelių asmeniškai jus „nuves į Romą“.
Dabar pakalbėkime apie tuos kelius.

Trumpiausias kelias – drastiškas ir su pasekmėmis. Niekam nesiūlau ir nepatariu tokio pobūdžio pokyčių, nebent esate kamuojamas negalios arba esate neviltyje. Ir čia būtina išmanančio žmogaus priežiūra.

Sąmoningumas tuo ir pasireiškia, kad žmogus sugeba pasiekti tikslų per trumpiausią laiką ir mažiausiomis sąnaudomis. Taip galima keisti ir mitybą. Pirmą mėnesį į racioną įveskite natūralių šviežiai spaustų sulčių: jų išgerkite kasdien nuo 500 ml iki 1 l. Sulčių gerti pageidautina taip pat pirmoje dienos pusėje. Kaip mes jau žinome, mūsų gyvoms ląstelėms reikalingos gyvos maisto medžiagos. Pradėkite nuo paprastų derinių: naudokite agurką, salierų kotus ir romaninių salotų lapus, visa tai pagardinti galite žalios spalvos obuoliu, citrinos sultimis ir prieskoninėmis žolelėmis. Čia svarbu prisiminti, kad skonio receptoriai yra atsakingi už „skanu-neskanu“ žaidimus.

Kitas žingsnelis keičiant mitybą yra lapinių daržovių salotos. Tai ląsteliena. Priminsiu, jog ląstelienai virškinti mūsų organizmas neturi fermentų. Todėl salotas reikia ypač gerai sukramtyti.

Na ir jei po poros mėnesių sąžiningo darbo vis dar norėsite žaliavalgiauti, galėsite pradėti domėtis rimta detoksikacija, nes be jos nė vienas, pabrėžiu – nė vienas žaliavalgis, neišsiverčia, nebent jūs nuo gimimo esate veganas ir maitinotės termiškai neapdorotu maistu.

Tad prieš baigdama apmąstymus noriu visiems palinkėti sėkmės, paraginti, kad nesustotumėte pusiaukelėje, nes tik užkopę į pirmąjį kalną pamatysite aplink tvyrantį grožį, o ir neišsigąsite pamatę naujus kalnus, nes būsite jau išgyvenę kelionės į sveikesnį save azartą. Todėl nebijokite suvokimo, jog tikrieji pokyčiai prasideda iš vidaus. Ir, galiausiai, jei tikrai viską darysite su ugnele, ne tik kad neprarasite draugų, bet atrasite ir naujų. Būkime sveiki!

 

Apie autorę: 

Irena Žentalytė, daugelį metų gyvendama JAV, gilino žinias tiek apie žaliavalgišką mitybą, tiek žmogaus dvasingumą. Ji pritaikė savo žinias dirbdama bei kurdama patiekalus viename iš Lietuvos žaliavalgiškų restoranų. Irena veda laidas, webinarus. Ji mokosi Dr. Morse JAV detoksikacijos institute bei žaliavalgiško maisto gaminimo mokykloje Jungtinėje Karalystėje pas pasaulyje gerai žinomą “RAW šefą” Russell James.

Su Irena susitiksite čia:

 

Čia pateikiama informacija negali būti interpretuojama kaip gydymo ar kitokio pobūdžio sveikatos klausimų sprendimo rekomendacija.
Raginame sprendimus, susijusius su asmenine sveikata, priimti asmeniškai, įvertinus įvairius informacijos šaltinius.

Komentuoti

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *